Thursday, September 22, 2011

taman dan bintang si Tuan.










atap,

keheningan,

dan bintang yang mengabur.

tuan,

ingatkah atap tertinggi masa pertama kita bertemu?.

sosok anda begitu pudarnya dalam pandangan ini.

bahkan saya tak sadar ada anda dihadapan saya.

tuan,

ingatkah taman dimana kita menghabiskan malam bersama mereka?.

sosok anda mulai jelas dalam tatapan ini.

tapi belum sampai ke hati.

tuan,

ada taman lain dimana kita habiskan waktu bersama mereka.

kemudian kita menghilang dari pandangan semua.

sembunyi berdua saja dan senyuman anda sampai ke hati.

dan masa-masa berlalu.

masa yang indah untuk saya tapi mungkin terlupakan oleh anda.

masa yang ingin sekali saya genggam selamanya.

dan anda pergi.

menghilang disaat saya terlalu mendamba.

seandainya,

tak pernah ada atap, bintang dan malam.

No comments:

Post a Comment